lördag 21 februari 2009

jag ska gå ut och dansa varje kväll
jag ska gå ut i gatljuset!


Nära döden-vecka
Jag grät i smyg i soffan framför filmen för jag tänkte på dig

Orkade inte vara hemma -åt pannkakor med
min favoritmänniska-alla-kategorier

Sen bestämde vi oss på två minuter
gick ut i gatljuset i snöfallet, tog genvägar till bussen
frös i kön till klubben där allt var nostalgi
där chili/mandarin smakade precis som top floor
och din näsa i min nacke

Vi delade lika och lutade oss fram
och jag frös av fläkten ovanför bardisken
men sen hamnade vi i en soffa, på ett dansgolv,
jag hamnade i en famn - blev lite varm
innan vi ramlade ut i nattkylan igen

fångade en spårvagn och fnissade oss nerför backen
till ditt hus i världens fulaste paradis.

3 kommentarer:

Anonym sa...

it was the best fucking night for a very long time, amandark! hahaha, "I'm spontanius..."! so fucking spontanius är vi, precis som Harry Head-Banger Bright, aka Mr Darcy. haha! NOT! vi är som thelma and fucking louise. vi äger dom. allihopa. hela världen.
fast jag tyckte att den gula drycken var godast och jag saknade min mans famn att dansa i, att hamna i när du hittade en mans famn att dansa i, att hamna i... DOT DOT DOT! det är så tråkigt utan dig, darling. you are the dancing queen.

Anonym sa...

Fin blogg, fina texter!

Anonym sa...

Sv: Nej det vet du nog inte, jag trillade in på din blogg, via någon annan blogg, vilken minns jag inte.