torsdag 11 juni 2009

VILA.


Ligga på en gammal järnsäng med vitt virkat överkast i ett rum med vitmålade brädväggar och såpat trägolv och per telefon diskutera allt som behöver diskuteras i livet och utbyta inspiration med en människa som skriver artiklar, skrattar åt allt möjligt och mest sig själv, samt tar finfina bilder (som till exempel bilden ovan).

Bära ut trådrullar och saxar och burkar och svarta bläckpennor, breda ut mönster och tyger över golvet och sätta upp jalusier för fönstrena. Läsa Maria Lang-deckare eller sticka när det behövs en paus.

Låta regnet smattra mot snedtaket i skymningen.

3 kommentarer:

Hon som skrattar åt allt möjligt (!?) sa...

Tack Amanda. You are so damn good (eller god, haha). Puss!

sara sa...

å vad jag tycker om din blogg. så väldigt mycket

malawini dudelini sa...

åh. jag längtar tills imorgon när jag får komma hem till dig och vila. och det vi ska göra innan vi åker hem till dig är också vilsamt. lite balsam för själen på en söndagsafton. denna lördagsafton, efter att ha både shoppat och städat, ska jag stänga av teven och läsa. skönt. förlåt att jag är en sån dålig kommentatorska, förresten, som kommenterar så sällan. men jag uppskattar allt du skriver. du är min favoritblogg.