tisdag 14 juli 2009

VOLVO 740/GRÄSET VÄXER


det är skönt att tänka tankar utan att bli störd.
gå runt och dra upp ogräs ur gruset,
steka potatis och värma mackor i mikron.
gräva bort grästuvor för att göra kantlinjerna rakare
lyssna på sommarpratare och äta middag
med familjen ute i syrénbersån.

det är skönt att vara ostörd.
skönt att vara inne i sin egen värld, här ute.
ha några få, som delar tankar


inte mer, nu.


bara torsdagar som kan bli mer,
fredagar i en lägenhet till låns.
du och jag på äventyr,

och kanske blir vi fler.


1 kommentar:

miss Sausage sa...

du och jag på äventyr ja. äventyret som blev en bajskorv. det är ledsamt att se att INGENTING NÅGONSIN förändras. fucking fuckers. nu luktar min kofta som den platsen som luktar som tuggummi och rökelse och jag tänker att om jag varit du hade jag nog dött lite. för att man aldrig glömmer folk, liksom. förlåt att jag kommenterar så sällan, men nu kommenterar jag haha. jag måste tänka igenom allt först.