onsdag 1 juli 2009

HEAD SHOCK



send out for whiskey, baby, send out for gin.


jag fattar inte att så mycket fortfarande kan komma att handla om dig.
att alla våra dagar faktiskt inte är någon annans minnen, utan mina, våra, tillsammans. att du och jag faktiskt var vi.

det var ett tag sen.

nu sitter jag på en bänk på tågstationen på väg härifrån.
mot nytt, men med värme i bröstet från anisdoftande sommarkvällar
dagar i solen, vid havet, picknick på en åker i skymningen.

jag har er med mig.

andra säger jag hejdå till:
vi ses inte mer.
våra stora ord är slut.
hejdå.
Ronja Rövardotter, för stora skjortor, långt hår i vinden.

4 kommentarer:

Din opoetiska väninna sa...

Jag gissar... att detta handlar om att du snart sticker. Men jag kan förstås ha fel. Det kanske är dumt att gissa när det gäller poesi. Ja det är det nog. Fölått.

Sophie sa...

Jag vill inte att våra stora ord skall vara slut!
hej

Amandark sa...

Sophie: våra stora ord är inte slut!

sophie sa...

Vad skönt att höra, men jag saknar dig skall du veta!