onsdag 25 februari 2009

Allt det bästa till dig, min vän, allt det bästa till dig.

Syster,
låt oss ta varandras händer.

Cykeln bär inte oss två längre,
det blir för svajigt när jag skjutsar
(jag har aldrig riktigt haft kontroll).

Vi går igenom skiten istället,
ända bort till busshållplatsen vid motorvägen.

Jag sjunger om dig på en tvärgata till gator vi gått tusen gånger,
jag sjunger att jag finns bredvid dig, att jag vet vad du tänker på,
att vi är vi.

och vi sjunger om att våren snart är här när vi går förbi ankdammen över bron.


För snart flyr vi söderut och nu skriksjunger vi om rockenroll och cyklar och bussar som inte är i tid och eld och krut som väntar oss.

Planerar vårens kalas och höstens ovissheter.
Tummar på att vi måste ge oss av tillsammans.

Allt blir så tråkigt utan dig, darling!

1 kommentar:

Anonym sa...

tack syster.