lördag 28 februari 2009

DET FINNS EN MYGGA I MITT RUM


jag vill att du ska vara här nu
nä, men jag vill att nån ska se mig
va med mig ha mig
nu när jag ligger här och är sommar
i linne, bara axlar

så jag vill: du ska va här
ligga bredvid och pussa mig i nacken
läsa Kalle Anka och dra dåliga ordvitsar
undra hur lång tid det tar innan Marit Bergman-planschen
ramlar ner från taket nästa gång

alltså: barfota, barbent, brunbränd i tunna lakan
friheten i en trätrappa under fötterna
och frukost utomhus
helst på en len stentrappa med värmen mot benen

-
jag känner nästan flugvingar mot axeln
sommarhimlen utanför fönstret
nästan ett par händer som stryker bort mitt hår från ansiktet
viskar, kysser och glittrar med ögonen.



tack till S-L för inspirationen!

3 kommentarer:

hauidi sa...

sommar! allt man längtar efter är sommar.. och nån som finns alltid finns där. du skrivir fini (:

Guldgossen sa...

kalle anka och dåliga ordvitsar... Mmmmmm... mums : ) Du får komma på besök till min sommarstuga i sommar, det är najs : )

runwaytoelsewhere sa...

Skit fint, Amanda.

man kan känna känslorna, sommar och åh.