torsdag 28 maj 2009

Johnny and I we got lost tonight

I've got a feeling of you and we danced for so long
I want your arms around me like lovers do


konstnärssjäl.
jag har sett allt.

det spelar ingen roll om ni vill ha mig nu. jag vågar ändå aldrig tillhöra er. vågar/orkar/vill inte.


vill inte se dig gå.

irrar bort mig över kullerstenen, letar efter din axel att luta mig mot

minns du något? det var så längesen.
maktbehov är inte kärlek.

trygghet är kärlek, skrev jag istället i hjärtat i fem dagar, men jag hade varken trygghet eller kärlek, bara rök och sömnbrist.


sjuttitalsblommor, sjung mitt hejdå.

jag har saknat att bli omhändertagen. du försvinner bort och jag vet att du kommer försvinna ännu längre bort om jag försöker hålla dig kvar. så istället nöjer jag mig med det jag får av din tid, jag nöjer mig och går sedan ut, ensam, i skogen, ängarna. med det jag kommer ihåg av din röst försiktigt i öronen.

2 kommentarer:

M.B. sa...

oj vad fint. vem skriver du om?

Amandark sa...

Det handlar om det vi pratade om på väg hem till dig, om city of blinding lights och om brännö. Du får fråga om du inte listar ut. Men du är ju ganska listig, min vän.