onsdag 3 juni 2009

GONNA BE OK. sommaren och friheten kommer att ta bort det onda.


Det föll konfetti över skolgården vid allén.
Allt det bästa till dig, min vän, allt det bästa till dig.

Aldrig mer, aldrig mer, aldrig mer.
Trösterikt att man blir äldre, att man växer ur gymnasiet.

Försommarkväll i småhusidyllen.
På väg till bussen, det enda man kan vara här.
På väg till dansen, klubben, sista festen med klassen.

En blick mot klockradion - inte kunna förlora sig.
Känna att himlen är gjord av sten, att det inte går att komma igenom.
Viska till Gud: är du borta för alltid om jag fortsätter leva så här?

Viska till dig: du vet att jag inte är ett hopplöst fall.
Och nu står jag för mina egna val.
Även om alla skulle tycka att jag väljer fel.


Tack för att jag fick vara med på din stora dag i måndags, M.


2 kommentarer:

runwaytoelsewhere sa...

sista bilden är så somrig, fint!

Så dee. sa...

Vad fint, Amanda. Fint. :)