måndag 28 september 2009

DET ÄR EN BLÅSIG SOMMAR VI HAR!



















Göteborg! Jag saknar stan, sommaren. "Det är en blåsig sommar vi har!", tänker jag och ler brett när jag går uppför gräsmattan mot frukost, lunch och dans i köket, fotboll i korridoren till turkisk folkmusik vid midnatt. "Det är en regnig sommar vi har!" tänker jag när jag skyndar mot matsalen och kan inte låta bli att skratta för mig själv. Jag bär dig som en tyngd i hjärtat, mitt i skrattet; jag saknar dig, hjärtat! Hösten kommer tidigare här, känns det som, även fast våra löv inte har börjat rodna som dem i din allé. Fortfarande sommar. Sommar i björngrottan, snäckstugan, hjärtkammaren. Men en blåsig, regnig och kall sommar. Oktobervibbar. Fast utan göteborgsgator att gå på.

Jag saknar dig, min vän.

2 kommentarer:

m-l b sa...

jag saknar dig med!

ronja r (ss) sa...

det är en kall sommar vi har! :(